Автозвук, Шумоізоляція
Як підібрати сабвуфер?

Якщо ви твердо мають намір домогтися найкращого звуку в автомобілі, вам не обійтися без сабвуфера. Сабвуфер забезпечує досягнення глибокого, гучного баса, роблячи акустичне оформлення автомобіля закінченим і бездоганним.
Сабвуфери бувають двох видів: активні і пасивні. Активні сабвуфери, на відміну від пасивних, мають вбудований підсилювач. При цьому вам продається якийсь набір «швидкого приготування c готовністю до вживання», тобто вам варто тільки підключити два контакти від головного пристрою, і система готова до роботи. При цьому відсутня необхідність в узгодженні компонентів (головний пристрій — підсилювач — сабвуфер). Однак у активних сабвуферів є свої мінуси, а саме: при їх виготовленні застосовуються більш прості і дешеві компоненти, що неминуче позначається на якості звуку.
Для підключення пасивного сабвуфера необхідно вибрати підсилювач, що дає при мостовому включенні ту ж потужність, яка вказується в паспорті даного сабвуфера як номінальна.
Тепер про типи і конструктивні особливості представлених на сучасному ринку сабвуферів. Виділяють чотири типи сабвуферов:
* Cабвуфер закритого типу, що мають герметичний корпус (closed);
* Сабвуфери закритого типу (vented) характеризуються наявністю фазоінвертора — щілини або труби, службовці для налаштування частотної характеристики компоненту в області низьких частот;
* Сабвуфери смугового типу (bandpass) відрізняються від вищеперелічених тим, що сам динамік прибраний всередину корпусу сабвуфера, а звук випромінюється через фазоїнвертор;
* Сабвуфери з пасивним радіатором мають другий динамік, службовець, здебільшого, для зниження загальної резонансної частоти гучномовця.
Сабвуфери типу vented ефективніше забезпечують гучне і глибоке звучання, ніж closed, але і коштують дорожче. Третій тип сабвуферів хороший тим, що допомагає обійтися без кросоверів, виконуючи роль фільтра, що пропускає сигнали з частотами в певній смузі і пригнічує все поза даним діапазону. Але мінус у нього той же, що і у сабвуферов типу vented, — ускладнення і, як наслідок, подорожчання конструкції. Сабвуфери c пасивним радіатором поширені мало і ефективні тільки при ювелірної налаштування в автомобілі вище середнього класу.
Гучність всіх видів і типів сабвуферов багато в чому залежить від положення компоненту у внутрішньому просторі автомобіля. У седана динамік і порт направлені прямо на заднє сидіння, причому рекомендується залишати невеликий зазор величиною до 8 см між сабвуфером і спинкою заднього сидіння. У багатьох автомобілях на спинці заднього сидіння є підлокітник. Ідеально було б направити сабвуфер динаміком в цю частину сидіння, так як при цьому досягається максимальне проникнення в салон звуку без видимого урізування частотного спектру (ефекту «приглушення і гулкости», властивого великим корпусним сабвуферам).
У автомобілів з кузовом хетчбек максимальні результати по звуковому тиску досягаються при напрямі динаміка сабвуфера і порту фазоінвертора в сторону багажника або вгору. В результаті досягається необхідне віддзеркалення звуку, при якому звук проходить не через задню спинку сидіння, а через верхню полицю.
У кузові універсал сабвуфер прямує динаміком і фазоінвертором назад.
Окремо варто відзначити компактні сабвуфери. Вони цікаві тим, що вносять мінімальні зміни в інтер’єр автомобіля, розташовуючись найчастіше в прихованих від стороннього погляду місцях. Невеликі моделі сабвуферів можна без особливих зусиль розмістити під передніми сидіннями або в порожнині торпеди над нішею для ніг переднього пасажира. Прихильників і любителів у цього окремого типу сабвуферов безліч. Їх приваблюють численні плюси, а саме: простота установки, непомітність, відносна дешевизна, маленькі габарити, що дозволяють економити корисний об’єм багажники і ін. Але варто відзначити і характерний для компактних сабвуферів мінус — застосування динаміка меншого діаметру (12-13 см), ніж в стандартних сабвуферах. Щоб досягти необхідну «низькість» частот динаміка, не збільшуючи його розміри, конструктори застосовують різноманітні технічні розробки: нові форми корпусу, наповнення внутрішнього обсягу мінеральною ватою, компресійний режим роботи динаміка і т.п. І все ж компактний сабвуфер грає не дуже голосно. Саме тому не варто ставити його в задній частині автомобіля — ви його просто не почуєте.
На закінчення варто відзначити, що ваш вибір сабвуфера безпосередньо залежатиме від того, чим ви хочете пожертвувати — грошима, часом або внутрішнім простором вашого автомобіля. Можна вчинити інакше — звернутися до професійних установників автоаудіоаппаратури, і вони на ваше замовлення зроблять не тільки індивідуальний сабвуфер, але і ідеально-гармонійну музичну систему в вашому автомобілі. Все це залежить від суми, яку ви готові витратити …

Головні пристрої з навігацією

Відеореєстратори

Сучасний ринок автомобільних пристроїв настільки динамічно розвивається, що найчастіше вибір автомобільного відеореєстратора або будь-якого іншого пристрою стає непростим завданням навіть для досвідчених автолюбителів. Постараємося максимально коротко і доступно викласти інформацію про те що таке відеореєстратор. Перш ніж купити відеореєстратор потрібно чітко розуміти які типи відеореєстраторів існують і які особливості вони мають. До головних функціональних особливостей, за допомогою яких ділять на класи сучасні авто відеореєстратори можна віднести наступні: використовуваний тип пам’яті (флеш-пам’ять або жорсткий диск), спосіб стиснення відеоінформації, наявність вбудованого монітора, швидкість запису, кількість аудіо та відео виходів, можливість підключення додаткового обладнання та інше. Нижче ми розглянемо більш детально основні критерії вибору автомобільного відеореєстратора.
Сучасний відеореєстратор підтримують один з двох найбільш поширених способів зберігання інформації — флеш-пам’ять або жорсткий диск. В принципі користувачеві не обов’язково знати технічні особливості того чи іншого способу запису інформації, а ось деякі особливості експлуатації пристроїв слід розуміти, оскільки неправильне використання певного виду автомобільного відеореєстратора може стати причиною його поломки або пошкодити записану на ньому інформацію. Основною перевагою відеореєстратора, який записує відео на жорсткий диск, є великий обсяг пам’яті, що дозволяє зберігати досить багато відео без перезапису. Так як жорсткі диски досить чутливі до механічних впливів, то обов’язковим в стандартній комплектації є також система віброзахисту, яка забезпечує коректну запис і зберігання відео. Однак головною проблемою автомобільних відеореєстраторів з жорсткими дисками є їх чутливість до низьких температур, при яких пристрої перестають функціонувати. У свою чергу автомобільні відеореєстратори з флеш-пам’яттю значно дешевше аналогічних пристроїв з жорстким диском, мають менші габарити, а також більш економно витрачають енергію в процесі запису. Переносити інформацію на інші пристрої з таких відеорегісраторов набагато зручніше, ніж з жорсткого диска, так як запис зазвичай ведеться на невелику карту пам’яті, інформацію з якої можуть зчитувати більшість сучасних електронних пристроїв.

Будь-цифровий автомобільний відеореєстратор перед тим як зберігати відеозапис стискає спеціальним чином отриману інформацію. На сьогоднішній день існує багато популярних форматів стиснення (MPEG2, Motion JPEG, JPEG 2000), які незначним чином відрізняються один від одного. Природно, що від використовуваного формату стиснення буде також відрізнятися якість збереженої «картинки», тому слід відеореєстратор купити виходячи з найбільш оптимального співвідношення якості відео і коефіцієнта стиснення. Гарне стиснення відео особливо актуально для відеореєстраторів, які мають в комплектації GPRS модем, оскільки при передачі інформації буде значно заощаджується трафік.

Камери заднього, переднього, бокового виду
Телевізори, монітори в підголовники